Вівторок, 24.10.2017, 11:44
Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Психологія » Обдаровані діти

Особливості обдарованої дитини

Обдарованість - це те індивідуальне поєднання здібностей, яке дозволяє людині легко, швидко, на якісно іншому рівні набувати необхідні для успішного виконання діяльності навички і уміння.  Відповідно до цього виділяються два види обдарованості :

  • спеціальна обдарованість, що створює можливість успіху в певній діяльності; 
  • загальна обдарованість, яка, на відміну від спеціальної, забезпечує успішність освоєння широкого кола видів діяльності.

Але обдарованість не є єдиним чинником, що визначає успішність виконання діяльності.

Ознаки обдарованості - це ті особливості обдарованої дитини, які проявляються у її реальній діяльності і можуть бути оцінені під час спостереження за її діями. Ознаки явної (виявленої) обдарованості зафіксовані в її визначенні і пов’язані з високим рівнем виконання діяльності.

Обдарованість- це система, що включає такі компоненти:

  • анатомо - фізіологічні задатки;
  • сенсорно - перцептивні блоки (підвищена чутливість);
  • інтелектуальні та розумові можливості;
  • емоційно - вольова структура;
  • високий рівень продукування нових образів,фантазія, уявлення.

Виходячи з цього психологами виділені основні типи творчої діяльності:

  • науково-логічний;
  • техніко-конструктивний;
  • образно-художній;
  • вербально-поетичний;
  • музично-рухливий;
  • практико-технологічний;
  • ситуативний ( спонтанний, розважливий).

У роботах закордонних та вітчизняних психологів і педагогів виділені деякі особливості обдарованих дітей. На їх думку, обдарована дитина:

  • пам’ятає  великий обсяг інформації;
  • має великий словниковий запас;
  • самостійно переносить засвоєне на новий лад;
  • вміє встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;
  • аналізує приховані  взаємозалежності;
  • вміє робити висновки;
  • інтегрує і синтезує інформацію;
  • із власної ініціативи вибирає для опрацювання складні завдання;
  • здатен висловлювати зміст досить  умовних ідей;
  • уміє помічати тонкі відмінності;
  • чутливий до протиріч;
  • вміє оцінювати як результат, так і сам процес роботи;
  • уміє передбачити наслідки своїх і чужих дій;
  • уміє міркувати;
  • уміє будувати гіпотези;
  • застосовує ідеї на практиці;
  • здатен до творчого перетворення дійсності й умов завдання;
  • критичний у мисленні;
  • має високу допитливість;
  • здатний ризикувати;
  • має розвинуте дивергентне мислення;
  • має гнучкість і високу швидкість  мислення і дій;
  • здатний висловлювати оригінальні ідеї, винаходити нове;
  • має багату уяву;
  • здатний сприймати неоднозначні речі;
  • має високі естетичні цінності;
  • має розвинуту інтуїцію.


Джерело: http://irshavarbdt.ucoz.ru/publ/psikholog/osoblivosti_obdarovanoji_ditini/6-1-0-72
Категорія: Обдаровані діти | Додав: Alex (27.01.2017)
Переглядів: 52 | Рейтинг: 0.0/0